اصول رفتار حرفه ای قسمت دوم
- خانه
- اصول رفتار حرفه ای قسمت دوم
- مسئولیت پذیر باشید:
اجرای صحیح و دقیق و مسئولانهی وظایفتان را همیشه در ذهن داشته باشید. باید این حس در دیگران به وجود بیاید که اگر وظیفهای به شما محول میشود میتوان از انجام صحیح آن آسوده بود و نیازی نیست تا کارهای محول به شما بازبینی و کنترل شوند.
اگر در وظایفی که برای شما مشخص شده است، موضوعی به اشتباه از یاد رفته است، با مسئولیتپذیری، کار را بهبود دهید و همیشه سعی کنید بهترین کار را به بهترین شکل انجام دهید.
۷- نظافت را رعایت کنید:
بینظمی و بیدقتی در نظافت برای همه قابل مشاهده است و باعث ایجاد قضاوت ذهنی در مورد شما میشود. با رعایت بهداشت و نظافت و نظم، شخصیت بهتری از خود به نمایش بگذارید.
۸- اصول کار تیمی را بدانید و به نظر جمع احترام بگذارید:
در کار تیمی همیشه اختلاف نظر وجود دارد. اگر نظر مدیر یا جمع بر خلاف نظر شماست، باید به این نظر احترام بگذارید و آنچه وظیفه دارید را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. ناسازگاری در کار تیمی هم به سازمان و هم به شخص شما آسیب وارد میکند.دو قطبی ویا چند قطبی کارکردن در سازمان:
۹- برای بهبود کارها پیشنهاد ارائه کنید:
فرآیندهای درون سازمانی همیشه جای بهبود دارند. اگر روش بهتری برای انجام کارهای سازمان به ذهن شما رسیده است، آن را به صورت پیشنهاد و مودبانه به مسئولین مربوط ارائه دهید. فراموش نکنید که تصمیمگیری در خصوص اجرا یا عدم اجرای این پیشنهاد از عهدهی شما خارج است و وظیفهی شما فقط ارائهی پیشنهاد است.
۱۰- به همه احترام بگذارید:
مهم نیست که شما مدیر هستید یا مسئول خدمات درون سازمانی. احترام به سایر افراد باعث ایجاد علاقه و اعتماد نسبت به شما میشود و از بروز ناراحتی و تنشهای غیرقابل کنترل پیشگیری میکند.