اصول رفتار حرفه ای قسمت دوم

  • خانه
  • اصول رفتار حرفه ای قسمت دوم
Image

اصول رفتار حرفه ای قسمت دوم

  • 1401/12/29

- مسئولیت پذیر باشید:

اجرای صحیح و دقیق و مسئولانه‌ی وظایفتان را همیشه در ذهن داشته باشید. باید این حس در دیگران به وجود بیاید که اگر وظیفه‌ای به شما محول می‌شود می‌توان از انجام صحیح آن آسوده بود و نیازی نیست تا کارهای محول به شما بازبینی و کنترل شوند.

اگر در وظایفی که برای شما مشخص شده است، موضوعی به اشتباه از یاد رفته است، با مسئولیت‌پذیری، کار را بهبود دهید و همیشه سعی کنید بهترین کار را به بهترین شکل انجام دهید.

۷- نظافت را رعایت کنید:

بی‌نظمی و بی‌دقتی در نظافت برای همه قابل مشاهده است و باعث ایجاد قضاوت ذهنی در مورد شما می‌شود. با رعایت بهداشت و نظافت و نظم، شخصیت بهتری از خود به نمایش بگذارید.

۸- اصول کار تیمی را بدانید و به نظر جمع احترام بگذارید:

در کار تیمی همیشه اختلاف نظر وجود دارد. اگر نظر مدیر یا جمع بر خلاف نظر شماست، باید به این نظر احترام بگذارید و آنچه وظیفه دارید را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. ناسازگاری در کار تیمی هم به سازمان و هم به شخص شما آسیب وارد می‌کند.دو قطبی ویا چند قطبی کارکردن در سازمان:

۹- برای بهبود کارها پیشنهاد ارائه کنید:

فرآیندهای درون سازمانی همیشه جای بهبود دارند. اگر روش بهتری برای انجام کارهای سازمان به ذهن شما رسیده است، آن را به صورت پیشنهاد و مودبانه به مسئولین مربوط ارائه دهید. فراموش نکنید که تصمیم‌گیری در خصوص اجرا یا عدم اجرای این پیشنهاد از عهده‌ی شما خارج است و وظیفه‌ی شما فقط ارائه‌ی پیشنهاد است.

۱۰- به همه احترام بگذارید:

مهم نیست که شما مدیر هستید یا مسئول خدمات درون سازمانی. احترام به سایر افراد باعث ایجاد علاقه و اعتماد نسبت به شما می‌شود و از بروز ناراحتی و تنش‌های غیرقابل کنترل پیشگیری می‌کند.